درخت رنگین کمان کجا قرار دارد؟
نوشته شده توسط : مجله دلتا

شاید  فکر کنید که درخت اکالیپتوس تنها کاربرد زیبایی دارد اما باید بدانید که  امروزه اکالیپتوس رنگین کمان یکی از بالاترین ارزش های تجاری را در صنعت  تجارت دارد که شاید باور آن کمی سخت باشد.

درخت رنگین کمان

تا  به حال نام درخت رنگین کمان به گوشتان خورده است؟ با دیدن تصاویر زیر شاید  فکر کنید که این درختان تنها یک نقاشی هستند؛ اما باید بگوییم که این  درختان کاملا طبیعی هستند و به درخت رنگین کمان یا اکالیپتوس رنگین کمان  معروف هستند. با مجله دلتا همراه باشید تا با این درخت شگفت‌انگیز بیشتر آشنا شوید ….

معرفی گونه‌ایی خاص از درختان = اکالیپتوس دلتا (رنگین کمان) 

اکالیپتوس دلتا گونه‌ای از درختان بلند است که معمولاً به اوکالیپتوس رنگین کمان،   صمغ میندانائو یا صمغ رنگین کمان معروف است. اینگونه از درختان بیشتر در  کشور‌های فیلیپین، اندونزی یافت می‌شود. می‌توان گفت که نوعی درخت بومی این  کشور‌ها است.

اگر بخواهید بیشتر از طبیعت این درخت بدانید باید گفت که این درخت، در جنگل‌های بارانی و بیشتر در نیمکره شمالی رشد می‌کنند.

درخت اکالیپتوس

مشخصات این درخت چیست؟

این  درخت سریع رشد می‌کند و به طور معمول به ارتفاع ۶۰-۷۵ متر  با تنه قطر تا  ۲۴۰ سانتی متر  و دارای پایه‌های تا ۴ متر می‌رسد. این پوست پوستی صاف و  نارنجی دارد که به صورت نواری ریخته می‌شود و رگه‌هایی از سبز کم رنگ،  قرمز، نارنجی، خاکستری و قهوه‌ای مایل به ارغوانی را نشان می‌دهد.

شاخه‌ها  تقریباً به صورت مقطع مربع و اغلب دارای بال‌های باریک در گوشه‌ها هستند.  برگ‌ها به صورت جفت مخالف، عمدتا ۷۵–۱۵۰ میلی‌متر طول و ۵۰–۷۵ میلی‌متر   عرض روی یک دمبرگ کوتاه مرتب شده‌اند.

رنگ های آن از کجا آمده است؟

درختان  اکالیپتوس یک ویژگی خاص دارد که با گذشت زمان قسمت‌هایی از پوست خود را  خرد می‌کنند و پوست جدیدی تولید می‌کند که همین امر باعث رنگارنگ شدن تنه  خود شده است. در ابتدا رنگ تنه این درخت سبز رنگ است و با گذشت زمان شما  شاهد رنگ‌های آبی، نارنجی، قرمز و قهوه‌ای نیز خواهید بود.

رنگ های آن از کجا آمده است؟

شما  با دیدن این درختان تصور خواهید کرد که در حال تماشای طیف وسیعی از مداد  رنگی‌ها خواهید بود. زمانی که شما در بین هزاران درخت رنگین کمان بایستید  تصور خواهید کرد که در سرزمین عجایب خواهید بود. همچنین درختان رنگین کمان  بیشتر به دلیل برگ های معطر و منبع اصلی غذای کوالا شناخته شده است.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با مطالب گردشگری بیشتر “اندونزی؛ سرزمین جزیره و جنگل” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

تالاب میقان؛ میزبان پرندگان مهاجر 

دریاچه توشن؛ تقابل جنگل و دریا 

کاروانسرای شرف؛ موزه آجرکاری ایران 

جزیره کامچاتکا؛ سرزمین آتش و یخ 

دانشگاه سه گوش اهواز 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .





:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: